Opis studiów
Celem studiów podyplomowych Zarządzanie niepubliczną placówką oświatową – Manager i lider w edukacji, jest rozwój kompetencji z zakresu organizacji i kierowania niepublicznymi szkołami oraz placówkami oświatowymi.
Ukończenie studiów umożliwia pełnienie funkcji kierowniczej w jednostce oświatowej, a uzyskane kwalifikacje poszerzą praktyczną wiedzę w obszarze managerskiego sposobu prowadzenia placówki, wzmacniając przy tym cechy przywódcze lidera. Podczas studiów podyplomowych słuchacz będzie mógł otrzymać praktyczne wskazówki wraz z wsparciem mentorskim doświadczonej kadry kierowniczej. Wyróżniającym elementem studiów jest dodatkowy moduł konsultingowy online, w którym specjaliści ze wszystkich dziedzin oświaty niepublicznej będą służyli wsparciem dla absolwentów kierunku.
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez Uczelnię Nauk Społecznych z Łodzi.
Koszt
-
Kraków
-
Możliwość wpłaty w dwóch ratach
-
2 semestry 240 godzin
-
Stacjonarnie i zdalnie
-
Rozpoczęcie marzec 2023
Zakres tematyczny:
- Prawne aspekty funkcjonowania placówki niepublicznej
- Prawo pracy w oświacie niepublicznej – obowiązujący stan prawny.
- Przywództwo edukacyjne.
- Rola Menedżera niepublicznej placówki oświatowej – organizacja czasu pracy placówki.
- Tworzenie wewnętrznej dokumentacji oraz aktów prawnych w niepublicznej placówce oświatowej.
- Realizacja podstawy programowej w niepublicznej placówce oświatowej.
- Nadzór wewnętrzny i zewnętrzny, zarządzanie jakością niepublicznej placówki oświatowej.
- RODO w niepublicznej placówce oświatowej.
- Zarządzanie personelem oraz polityka kadrowa.
- Zarządzanie finansami w niepublicznej placówce oświatowej.
- Bezpieczeństwo i higiena pracy w niepublicznej placówce oświatowej.
- Zarządzanie zmianą oraz sytuacją kryzysową w niepublicznej placówce oświatowej.
- Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w niepublicznej placówce oświatowej.
- Trening interpersonalny menagera.
- Stres i wypalenie – techniki radzenia sobie ze stresem, przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu.
- Coaching jako narzędzie w pracy menedżera.
- Konstruowanie programów profilaktycznych.
- Nowoczesne technologie w zarządzaniu i organizacji pracy niepublicznych placówek oświatowych.
- Marketing w niepublicznej placówce oświatowej – strategia rozwoju placówki.
- Współpraca z podmiotami zewnętrznymi.
- Projekty i ich znaczenie we współpracy ze środowiskiem lokalnym; zarządzanie projektami.
Zajęcia prowadzić będą m.in.
Dr hab. Roman Dorczak, prof. UJ – Doktor habilitowany nauk humanistycznych w zakresie nauk o zarządzaniu, ekspert w zakresie zarządzania i przywództwa edukacyjnego, kultury organizacyjnej instytucji edukacyjnych, współpracy organizacyjnej w sferze publicznej, rozwoju indywidualnego, organizacyjnego, społecznego i cywilizacyjnego. Członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Kadry Kierowniczej Oświaty
Piotr Magiera – nauczyciel, dyrektor, mediator w sprawach pracowniczych. Wspiera rozwój kadry w oparciu o techniki coachingowe, mentoring oraz konsulting.
Artur Ławrowski – nauczyciel, wykładowca akademicki. Wieloletni dyrektor szkół samorządowych i prywatnych.
Marcin Moskwa – manager z 15-letnim doświadczeniem w pozyskiwaniu, zarządzaniu i controllingu projektów z dofinansowaniem zewnętrznym w tym dla niepublicznych placówek oświatowych.