Opis studiów
Studia na kierunku Edukacja włączająca mają charakter kwalifikacyjny, program tego kierunku jest zgodny z przepisami prawa, w szczególności uwzględnia wymagania określone rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.u. 2019 poz. 1450) oraz Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży nie-pełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. z 2017, poz.1578 ze zm.).
Celem studiów podyplomowych Edukacja włączająca jest przygotowanie nauczycieli do realizacji zadań z zakresu edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi ( SPE) w warunkach kształcenia integracyjnego i ogólnodostępnego.
Celem studiów jest wyposażenie słuchacza w wiedzę psychologiczno-pedagogiczną oraz w umiejętności niezbędne do pracy diagnostycznej, edukacyjnej i terapeutycznej z uczniem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Koszt
-
Kraków
-
Możliwość wpłaty w dwóch ratach
-
3 semestry
-
Stacjonarnie i zdalnie
-
Zajęcia: piątki: 16:30-20:00 oraz soboty 09:00-17:00
Zakres tematyczny:
- Teoretyczne i prawne podstawy edukacji włączającej
- Podstawy pedagogiki specjalnej
- Dydaktyka specjalna
- Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży
- Podstawy diagnozy psychologiczno-pedagogicznej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami
- Metodyka kształcenia w grupie zróżnicowanej osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Metodyka kształcenia w grupie zróżnicowanej osób ze szczególnymi uzdolnieniami
- Metodyka kształcenia w grupie zróżnicowanej osób z zaburzeniami ze spectrum autyzmu
- Metodyka kształcenia w grupie zróżnicowanej osób z dysfunkcja wzroku i dysfunkcją słuchu
- Metodyka kształcenia w grupie zróżnicowanej osób z niepełnosprawnością sensoryczną
- Metodyka kształcenia w grupie zróżnicowanej osób z specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dysortografia)
- Metodyka kształcenia w grupie zróżnicowanej osób z niepełnosprawnością ruchową, w tym afazją i chorobami przewlekłymi
- Metodyka kształcenia w grupie zróżnicowanej osób z zaburzeniami emocjonalnymi
- Metodyka kształcenia w grupie zróżnicowanej osób z niedostosowanych społecznie
- Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno – terapeutycznych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Organizacja zajęć dydaktyczno-wyrównawczych i korekcyjno-kompensacyjnych
- Psychopedagogiczne podstawy rehabilitacji osób z niepełnosprawnością
- Współpraca z rodzicami dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Adresaci studiów:
Studia podyplomowe online Edukacja włączająca skierowane są do nauczycieli, pedagogów szkolnych oraz absolwentów wyższych studiów licencjackich i magisterskich lub jednolitych 5 letnich magisterskich z przygotowaniem pedagogicznym, posiadających kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć.
Ukończenie studiów podyplomowych uprawnia do pracy w przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych. Absolwenci studiów licencjackich, po ukończeniu studiów podyplomowych, otrzymują kwalifikacje do pracy w przedszkolach i szkołach podstawowych. Absolwent studiów magisterskich, po ukończeniu studiów podyplomowych, otrzymuje kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela pedagoga specjalnego we wszystkich typach szkół, w tym do pracy na stanowisku nauczyciela współorganizującego proces dydaktyczny.
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez Uczelnię.